Tieši pirms 20 gadiem Mazda lieliem, trekniem burtiem ierakstīja savu vārdu vēstures grāmatās, kad kļuva par pirmo un līdz pat šim brīdim vienīgo japāņu ražotāju, kas uzvarējis Lemānas 24 stundu sacensībās.
Džonijs Herberts atgriežas Lemānā
Toreiz uzvaras laurus japāņu komandai atnesa sacīkšu auto Mazda 787B, par kuras atdzimšanu jau rakstījām, un pilotu Folkera Veidlera (Vācija), Džonija Herberta (Lielbritānija) un Bertrāna Gašo (Beļģija) darbs.
Lai vēlreiz atcerētos lielo panākumu, Mazda inženieri, spītējot 11. marta zemestrīces radītajam haosam, pilnībā restaurēja 1991.gada sacīkstēs triumfējušo 787B ar starta numuru 55 un tas tika nogādāts Lemānas trasē, kur veica demonstrācijas braucienu ar Džoniju Herbertu pie stūres.
Kā tas izskatījās, redzams zemāk pievienotajā video.
Var atzīmēt, ka Mazda 787B ir 830 kilogramus smags oglekļa šķiedras un kevlara kompozītmateriālu automobilis ar vidū iebūvētu atmosfērisku 2,6 litru četru rotoru dzinēju. Tā maksimālā jauda ir 900 zirgspēki, taču priekš sacensībām, lai motors neizjuktu vēl pirms finiša, jauda tika ierobežota pie 700 zirgspēkiem.
Jau ziņojām, ka šā gada Lemānas sacensībās uzvaru sīvā cīņā ar Peugeot un ar nepilnu 14 sekunžu pārsvaru pēc 24 stundas ilgas sacensības, izcīnīja Audi komanda. Tā vācu zīmolam bija jau desmitā uzvara pēdējos divpadsmit gados.
Flash Player is needed to view videos on this site. Please download the newest Flash Player and come back.