Šogad aprit tieši 20 gadi kopš Mazda vēsturiskās uzvaras Lemānas 24 stundu izturības braucienā. Lai godinātu to dienu, kad Mazda kļuva par pirmo un vienīgo japāņu ražotāju, kas uzvarējis Lemānā, ticis restaurēts un uz Lemānu dosies oriģinālais sacīkšu auto Mazda 787B.
Mazda leģenda atgriežas Lemānā (9)
Bez tā, ka Mazda 787B ir pirmais un vienīgais japāņu sacīkšu auto, kas uzvarējis Lemānā, tas arī ir vienīgais automobilis ar rotordzinēju, kam izdevies šis panākums. 787B uzstādītais četru rotoru dzinējs attīsta 700 zirgspēku un Mazda uzvaru atnesa pēc 17 gadus ilgušiem pūliņiem. Uzvaru atkārtoti iegūt neļāva izmaiņas tehniskajos noteikumos, kas pēc 1991. gada aizliedza rotordzinēju izmantošanu Lemānā.
«Mazda balstās uz jaunu izaicinājumu meklējumiem. Tieši pirms 50 gadiem, 1961. gadā, mēs sākām rotordzinēja izstrādi, un tas bija izaicinājumu pieņemšanas gars, kas mūs noveda līdz uzvarai 1991.gadā un tagad arī līdz jaunākās paaudzes modeļiem paredzētajiem Skyactive dzinējiem,» saka Mazda prezidents un valdes priekšsēdētājs, kurš uzņēmumā ieņem vēl virkni citu amatu, Takaši Jamanuči.
Gatavojoties atgriezties Lemānā, 787B ticis pilnībā atjaunots un tā veiktspēja pārbaudīta Mazda testu trasēs Japānā, un uzņēmums apgalvo, ka auto ir tieši tāds kā pirms 20 gadiem, kad stājās uz Lemānas 24 stundu izturības brauciena starta līnijas.
Var atzīmēt, ka 787B piedalīsies demonstrācijas braucienos un automobiļu parādē tieši pirms šā gada Lemānas sacensībām, kas sāksies 11. jūnijā plkst. 15 pēc vietējā laika un beigsies tieši šajā pašā laikā nākamajā dienā. Leģendārās uzvaras 20. gadadienas svinībās plāno piedalīties arī ar Mazda 787B uzvarējušais sportists Džonijs Herberts un citi tā laika Mazda komandas locekļi.