Svētdien 10. maijā, Sporta kompleksā 333, Ropažu pagastā norisināsies pirmais rallija supersprints vasaras sezonā. Supersprints "Pavasaris 333" būs pirmais 2009. gada kausa izcīņas posms. Dalību pieteikuši vairāk nekā 140 sportistu no visas Latvijas, to vidū bijušie un aktīvie rallija, rallijsprinta, krosa, rallijkrosa un citu disciplīnu sportisti.
Svētdien startēs kausa izcīņa Supersprintā
Rallija supersprints standarta un sporta automašīnām "Pavasaris 333" startēs svētdien plkst. 10:00 Ropažu pagasta sporta kompleksā "333". Supersprinta dalībniekiem būs trīs reizes jāveic sarežģīts 2,5 km garš ātrumposms, kas sastāv no 65% mainīgas grunts un 35% asfalta seguma. Ātrākais braucējs katrā klasē tiks noteikts summējot divus labākos braucienus. Interesanti, ka dalībnieki pirms sacensību rīta nezina trases konfigurāciju un iepazīšanās ir atļauta tikai ar kājām vai velosipēdu.
Supersprints ir aizraujošas un kompaktas sacensības arī skatītājiem, jo lielais dalībnieku skaits, dažādā tehnika un sportistu meistarība sagādā labu un atraktīvu izrādi. Sportisti trasē dodas ar 30 sekunžu intervālu, kas nodrošina interesantu sacensību karuseli. Kopējais laiks, ko aizņem sacensības skatītājiem ir 5 stundas -- no pirmā brauciena starta līdz trešā brauciena noslēgumam.
Līdzīgi kā iepriekšējā sezonā lielākais dalībnieku skaits ir pieteicies uz standarta automašīnu klasi ar motora tilpumu virs 1600 cm³ -- uz starta stāsies 34 dalībnieki. Neapšaubāms favorīts šajā klasē būs talsinieks Sandis Laukšteins, kurš 2008. gadā pārliecinoši dominēja. Tomēr jāsagaida, ka citi šis klases dalībnieki šogad negribēs pieļaut Laukšteina uzvaras gājiena atkārtojumu.
Par pārsteigumu jāuzskata 4WD+, jeb standarta turbo automašīnu plašais dalībnieku sastāvs – 33 dalībnieki. Šeit sagaidāmas bezkompromisa cīņas, kurās iesaistīsies gan brāļi Mežaki, gan rallija vecmeistars Ainārs Eikerts, gan universālais autosportists Ints Jeršovs. Kā tas bija redzams rallijsprintā "Kalnamuiža", rallija braucējs Matīss Mežaks šobrīd ir ļoti labā formā un alks izcīnīt savu otro uzvaru Supersprintā. 4WD+ klasē nav iespējams prognozēt vienu favorītu, jo bez minētajiem rallija un rallijsprinta meistariem uz uzvaru tīkos vēl ne mazāk pazīstami un pieredzējuši braucēji, piemēram, Jānis Kārkliņš, Aigars Nitišs, Mārtiņš Dzenītis un Andris Kulbergs. Jāatgādina, ka 2008. gadā pa uzvarai ir izcīnījuši Jānis Kārkliņš, Matīss Mežaks, Andris Kulbergs, Ainārs Eikerts un Ints Jeršovs. Pēc ilgāka pārtraukuma trasē būs redzams savulaik pazīstamais standarta auto rallija braucējs Andris Ušakovs. Domājams, ka tieši Ušakovs būs viens no negaidītajiem pārsteigumiem. Lieki piebilst, ka šīs klases intriga nodrošina labu izrādi skatītājiem un sportistu atbalstītājiem.
Arī citās klasēs būs liela konkurence, kas neļauj prognozēt uzvarētāju. Pilnpiedziņas klasē ar atmosfēriskajiem dzinējiem pieteikušies 26 dalībnieki, 2WD standarta 1600 cm³ klasē – 22, 2WD Open klasē startēs 14 dalībnieki un viņu vidū 2008. gada autokrosa medaļnieks Kaspars Īle. Lai arī 4WD Open klasē pieteikušies tikai 10 dalībnieki, skatītāji var sagaidīt atraktīvu Inta Jeršova braukšanu ar savu leģendāro Audi. Lai arī gaidītie igauņu viesi no Moskvich kluba šoreiz izpaliek, VAZ Open klasē startēs divi 2008. gada favorīti -- limbažnieks Tālivaldis Brents un smiltenietis Edgara Tralla. Skatītāji un sportisti ir iecienījuši VAZ klases cīņas.
Ar nolūku veicināt jauniešu iesaistīšanos autosportā caur rallija supersprintu, sacensību organizatori ir nolēmuši neierobežot tehniku, ar kādu sacensībās U18 speciālajā ieskaitē var startēt sportisti. Lai izlīdzinātu dažādās tehnikas radītās priekšrocības U18 dalībnieku galējais rezultāts tiks noteikts ar handikapa palīdzību. Tādējādi tiks izcelta jauno sportistu meistarība, nevis iespējamais tehnikas pārākums. U18 klasē tiks vērtēti 11 sportisti, kuri ir dzimuši 1991. gadā un vēlāk.
Rallija supersprints ir viena no demokrātiskākajām autosporta disciplīnām, kurā ikviens var startēt gan ar gan savu ielas automašīnu, gan sporta, tajā skaitā rallijam, krosam, rallijkrosam un folkreisam sagatavotām automašīnām. Visas automašīnas startē ar ielas riepām, tādējādi sportistiem nav nepieciešama speciālas sporta riepas, kas veidotu papildus izmaksas. Ar vienu automašīnu var startēt vairāki braucēji. Vienīgais obligātais aprīkojums ir ķivere.