Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Volkswagen un Bridgestone vēlas gāzt absolūto Nordšleifes rekordu (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Volkswagen ID.R
Volkswagen ID.R Foto: Volkswagen Motorsport

No karaliskā autosporta veida, Formula 1, japāņu autoriepu ražotājs Bridgestone ir aizgājis, taču no autosporta pavisam - nē. Proti, ar uzņēmuma līdzdalību jaunu absolūto rekordu Nirburgringas Nordšleifē ir iecerējis uzstādīt Volkswagen ar savu elektrisko Paikspīkas karali ID. R.

Viens vēsturisks sasniegums Volkswagen elektriskajam ID.R jau ir kabatā. Tas ir 2018.gada vasarā uzrādītais absolūti labākais laiks braucienā pretī Kolorādo štata (ASV) Paikspīkas virsotnei. Toreiz ID.R pilots, francūzis Romēns Dimā, pārspēja ne tikai līdz tam ātrāko elektroauto - Andra Dambja Ogres uzņēmumā Drive eO konstruēto 1600 zirgspēku eO PP100, bet arī tā brīža rekordistu, savu tautieti Sebastjanu Lēbu, kurš 19,99 kilometrus garo distanci 2013.gadā veica 8 minūtēs un 13 sekundēs.

Tagad laiks, kas kādam bijis nepieciešams, lai izbrauktu Paikspīkas 156 pagriezienus, ir 7 minūtes un 57,148 sekundes. Taču pie sasniegtā Volkswagen autosporta nodaļa apstāties negrasās, un tagad tā noskatījusi Nirburgringas Nordšleifi. 

Foto: Volkswagen Motorsport

Par zaļo elli dēvētajā trasē pašreizējais rekordists ir vācu autosportists Timo Bernhards, kuram ar ievērojami modificētu Porsche 919 Hybrid sacīkšu auto 20,832 kilometrus izdevās nobraukt 5 minūtēs un 19,55 sekundēs. Tomēr arī šo iespaidīgo rezultātu ambiciozie Volkswagen plāno pārspēt.

Kā to panākt? Liela nozīme būs intensīvam sagatavošanās procesam un mašīnas regulējumiem, to sagatavojot īstai sacīkšu trasei. Tāpat nozīmīgu lomu spēlēs riepas, ko šajā gadījumā piegādā sadarbības partneris Bridgestone

Kā norāda Volkswagen Motorsport vadītājs Svens Smētss, pirmie testi Spānijā bijuši daudzsološi, lai gan elektriska sacīkšu auto pielāgošana Nordšleifei nav no tiem vieglākajiem uzdevumiem. Kā norāda Romēns Dimā, viens no primārajiem uzdevumiem testos Spānijā bijusi programmatūras pielāgošana labāka balansa atrašanai starp mehāniskajām bremzēm un bremžu enerģijas rekuperāciju. Pēc viņa teiktā "slēgtā Nordšleifes trase ir vieta, kur var daudz tuvāk taustīt limitus, kur var bremzēt daudz vēlāk un agresīvāk nekā citviet".

Kā jau minēts, riepu partneris kārtējā rekorda uzstādīšanas mēģinājumā ir Bridgestone, kas Volkswagen Motorsport piegādā dažādu gumijas sastāvu Potenza Sport riepas. Pagaidām turpinās optimālās riepu un mašīnas regulējumu kombinācijas meklējumi. Kad tie noslēgsies, un tas notiks šā gada vasarā, Volkswagen dosies uz Nordšleifi, lai 20,832 kilometrus nobrauktu ātrāk nekā 5 minūtēs un 19,55 sekundēs jeb ātrāk nekā ar 233,8 km/h vidējo ātrumu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu