Elites riteņbraukšanas sezona šogad globālās situācijas dēļ izvērsās neierasti gara. Vēl novembrī notika viena no prestižākajām daudzdienu grandtūrēm "Vuelta a Espana", kurā pirmo reizi karjerā piedalījās arī Emīls Liepiņš ("Trek-Segafredo"). Par šo pieredzi un citām ar velo saistītām lietām viņš stāsta TVNET sporta podkāsta "Čempionu brokastis" 27. epizodē.
Emīls Liepiņš par pasaulē necilvēcīgāko kāpumu, "gaļasmašīnu", pirmo pieredzi grandtūrē
Ar Emīlu sazināmies neilgi pēc tam, kad viņš atgriezies mājās pēc sezonas beigām un viņa pirmās lielās tūres "Vuelta a Espana", kas epidemioloģiskās situācijas dēļ norisinājās "burbuļa" apstākļos.
Liepiņš kopvērtējumā ierindojās 124. vietā, bet, kā tas šādās tūrēs mēdz būt, ieņemtā pozīcija nav svarīga, jo Latvijas riteņbraucējs par augstu vietu kopvērtējumā necīnījās. Tāds nebija arī "Trek-Segafredo" komandas uzstādījums. Viņa pienākumos ietilpst palīdzēt līderiem, ar ko dobelnieks tika galā teicami un saņēma atzinību no komandas vadības.
Tomēr par sevi visskaļāk Liepiņš lika runāt devītajā posmā, kad izcīnīja augsto 13. vietu. Sprinteru finišā viņš varēja pacīnīties par pirmo trijnieku, bet neilgi pirms finiša saņēma četrus spēcīgus sitienus no "Deceuninck-Quick Step" komandas dalībnieka Sema Beneta. Liepiņam izdevās noturēties uz velosipēda, pretējā gadījumā mazākais ļaunums būtu "asfalta slimība".
"Ja es nebūtu noturējies, tā būtu pilnīga gaļasmašīna," portālam TVNET sacīja Liepiņš. "Iedomājies, kad ieliek ar ratu mugurā, braucot ar 70 km/h. Ir kā ir... un mums nav nekādu aizsargu."
Viņš pastāstīja arī par piedzīvoto 13. etapā, kurā Angliru kāpumā riteņbraucēji vairāk nekā 12 kilometru garumā rausās augšup pa 13%, 17% un pat 24% slīpumu. Tobrīd braukšanas ātrums nepārsniedza 7 km/h. Šis posms braucēju vidū ieguvis "pasaulē necilvēcīgākā kāpuma", īstas "elles" nosaukumu.
"Tas ir kā braukt augšā pa sienu. Pa ceļu brauc zigzagā, citādi nebija iespējams. Ja nokāpsi no riteņa, sākt braukt tādā slīpumā vairs nebūs iespējams. 100%," teica Liepiņš. "Pēc tam braucām lejā. Kā man bremzes smirdēja! Man likās, ka tās aizdegsies. Mehāniķi pēc tam visiem mainīja kalotkas."
Liepiņam ir vēl viena gada līgums ar "Trek-Segafredo", un šajā komandā viņu viss apmierina, labprāt turpinātu sadarbību arī pēc nākamās sezonas.
Līdz 2022. gada sezonas beigām līgumu ar "Trek-Segafredo" novembra sākumā pagarināja Toms Skujiņš, kurš šo ASV bāzēto komandu pārstāv kopš 2018. gada.
Noskaties/noklausies!