V1600 klase paredzēta automašīnām ne vecākām par ražotām 2000. gadā ar motora darba tilpumu līdz 1600 ccm, lai izlīdzinātu automašīnu veiktspēju tiek izmantota speciāla jaudas un svara formula, kas neļauj kādam konkrētam auto modelim būt izteikti pārākam – rezultātu trasē izšķirs sacīkšu automašīnas pilots! Lai vēl vairāk izlīdzinātu apstākļus trasē, visām automašīnām jābūt aprīkotām ar vienādām Nankang ražotāja riepām. Automašīnas iegāde un pilnīga pārbūve atbilstoši V1600 klases tehniskajiem noteikumiem izmaksā aptuveni 8000 – 10 000 EUR.
V1600 klases pamatideja aizgūta no Somijas autošosejas čempionāta, kur klase bauda lielu popularitāti jau vairāk nekā 10 gadus, katrās sacensībās uz starta stājoties vairāk nekā 20 automašīnām, kā, piemēram, Honda Civic, Mini One, Citroen C2, Toyota Yaris, Alfa Romeo 147, VW Lupo, Mazda2 un citas.
Jau šogad Baltijas autošosejas čempionātā ir ieskaite V1600 klasei. Pēc diviem posmiem līderis ir latvietis Kārlis Ozoliņš. Nākamgad klasei būs arī Latvijas čempionāta statuss. Ar V1600 klases automašīnām var piedalīties gan sprinta sacensībās (2x10 apļi sacīkšu distance), gan arī divu stundu izturības sacensībās, kur var startēt divi piloti.