Pēc ārkārtīgi sekmīgas “BMW 325 CUP” klases ieviešanas Baltijas autošosejas čempionātā (BaTCC) sacīkšu seriāla organizatori izvirzījuši jaunu prioritāti – V1600 ieskaites klasi, kas būs lieliska budžeta platforma sākt pirmos soļus autošosejā sporta veida iesācējiem vai kā nākamais solis kartinga braucējiem.
Pirmie soļi autošosejā ar minimālu budžetu - V1600 klase
“Redzot “BMW 325 CUP” klases milzīgo popularitāti Baltijas valstīs, kļūst skaidrs, ka esošie un potenciālie sacensību dalībnieki vēlas izbaudīt autošosejas īsto esenci – cīņu trasē ar vienlīdzīgām automašīnām, nevis ieguldīt līdzekļus automašīnu uzlabošanā un pavadot visu brīvo laiku garāžā, sagatavojot automašīnu startam,” stāsta BaTCC čempionāta direktors Andis Meilands. “Līdzīgi kā ar BMW kausa klasi, arī V1600 klasei ir milzīgs potenciāls, jo ir reāla interese no potenciāliem dalībniekiem no visām Baltijas valstīm, kā arī Somijas. Prognozēju, ka jaunas automašīnas uz starta redzēsim arī nākamajā posmā.”
Klases attīstībā iesaistījušās arī visu trīs Baltijas valstu automobiļu federācijas, virzot kā vienu no prioritātēm reģiona autošosejas attīstībā.
“Tā kā V1600 automašīnas neizceļas ar milzīgu jaudu, svarīga nozīme rezultāta sasniegšanā ir absolūtai precizitātei un stabilitātei no pilota darbībām. Var lieliski izjust automašīnu un iemācīties pareizās darbības ātrākiem apļa laikiem un līdz ar to labākam rezultātam trasē,” stāsta pašreizējās sezonas čempionāta līderis Kārlis Ozoliņš. “Ceru, ka jau tuvākā laikā uzradīsies krietni vairāk konkurentu, lai cīņas trasē kļūtu daudz karstākas. Šai klasei ir liels potenciāls, lai izaugtu par ļoti masveidīgām sacensībām. Rekomendēju gan autosporta iesācējiem, gan arī rūdītiem pilotiem ar pieredzi.”
V1600 klase paredzēta automašīnām ne vecākām par ražotām 2000. gadā ar motora darba tilpumu līdz 1600 ccm, lai izlīdzinātu automašīnu veiktspēju tiek izmantota speciāla jaudas un svara formula, kas neļauj kādam konkrētam auto modelim būt izteikti pārākam – rezultātu trasē izšķirs sacīkšu automašīnas pilots! Lai vēl vairāk izlīdzinātu apstākļus trasē, visām automašīnām jābūt aprīkotām ar vienādām Nankang ražotāja riepām. Automašīnas iegāde un pilnīga pārbūve atbilstoši V1600 klases tehniskajiem noteikumiem izmaksā aptuveni 8000 – 10 000 EUR.
V1600 klases pamatideja aizgūta no Somijas autošosejas čempionāta, kur klase bauda lielu popularitāti jau vairāk nekā 10 gadus, katrās sacensībās uz starta stājoties vairāk nekā 20 automašīnām, kā, piemēram, Honda Civic, Mini One, Citroen C2, Toyota Yaris, Alfa Romeo 147, VW Lupo, Mazda2 un citas.
Jau šogad Baltijas autošosejas čempionātā ir ieskaite V1600 klasei. Pēc diviem posmiem līderis ir latvietis Kārlis Ozoliņš. Nākamgad klasei būs arī Latvijas čempionāta statuss. Ar V1600 klases automašīnām var piedalīties gan sprinta sacensībās (2x10 apļi sacīkšu distance), gan arī divu stundu izturības sacensībās, kur var startēt divi piloti.