9,4 litri nav degvielas patēriņš, bet gan šā Chevrolet motora tilpums (2)

TVNET Auto
CopyDraugiem X Whatsapp
Chevrolet COPO Camaro
Chevrolet COPO Camaro Foto: Chevrolet

Vēl pēdējais iekšdedzes dzinēju atspēriens pirms elektroauto galīgās invāzijas. Apmēram tā varētu raksturot Chevrolet motorsporta nodaļā nupat sagatavoto dragreisa Camaro, ko startiem šajā autosporta disciplīnā varēs iegādāties ikviens ar atbilstoša biezuma maciņu.

Chevrolet jau vairāk nekā 50 gadus rūpnīcā sagatavo un piedāvā iegādāties sacīkstēm gatavus dragreisa auto. Kamēr iekšdedzes motori vēl nav aizsūtīti pensijā, lielie zēni Chevrolet kompānijā nolēma godināt oriģinālo 1969.gada COPO Camaro (COPO ir saīsinājums no Central Office Production Order), kurš, būdams aprīkots ar 7 litru V8 motoru, izcīnīja uzvaru pēc uzvaras un īsā laikā kļuva par ceturtdaļjūdzes sacīkšu leģendu. 

7 litri ir daudz. Mūsdienās ar šo ciparu parasti apzīmē ne visai ekonomiska ģimenes auto vidējo degvielas patēriņu. Tomēr Chevrolet īpašo autosporta uzdevumu nodaļā nolemts spert soli tālāk un 2022.gadam sagatavot pilnīgi jaunu COPO Camaro ar 572 kubikcollu jeb 9,4 litru darba tilpumu. 

Chevrolet COPO Camaro 9,4 litru dzinējs
Chevrolet COPO Camaro 9,4 litru dzinējs Foto: Chevrolet

Kāda ir šī sacīkšu dzinēja veiktspēja, nav zināms, bet diezgan droši var teikt, ka zirgspēku būs vairāk par tiem 430 ZS, kas bija 1969.gada COPO Camaro. Motora vilkmi aizmugurējiem riteņiem novadīs autosportā rūdītā ATI Racing Products trīs pakāpju automātiskā pārnesumkārba.

Automobiļa bāzes cena ASV ir noteikta 105 000 dolāru jeb 89 tūkstošu eiro apmērā, taču tajā neietilpst ne nodokļi, ne licences, ne piegādes izdevumi. Par papildu samaksu pircējs var iegūt savam auto arī papildu atsvarus bagāžniekā, kā arī bremzēšanas izpletni.

Chevrolet COPO Camaro
Chevrolet COPO Camaro Foto: Chevrolet

Ja nu 9,4 litru dragreisa monstrs ar oglekļa šķiedras motorpārsegu šķiet par traku, tad Chevrolet plāno piedāvāt arī COPO Camaro civilās versijas, kam tāpat būs V8 dzinējs. Mazāk spēcīgais modelis būs apgādāts ar 7 litru 477 zirgspēku dzinēju, savukārt 588 zirgspēku versijai būs 5,7 litru kompresormotors. 

Lai kā arī būtu, dragreisa nākotne ir elektrībā. To jau pirms vairākiem gadiem demonstrēja rallija braucējs, auto inženieris, Dakaras rallijreida iekarotājas un Paikspīkas elektrisko sacīkšu auto būvētājs Andris Dambis, kurš ar savu komandu uzbūvēja Eiropā ātrāko elektrodragsteru Electric Fox.

Komentāri (2)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu