Covid-19 pandēmija daļai ļaužu ierosināja sabiedriskā transporta krēslus nomainīt pret divriteņu beņķiem. Kopš marta Rīgā ir jūtami vairāk velosipēdistu maršrutā mājas - darbs - mājas. Bet mūsu vidū ir arī cilvēki, kuri katru mēnesi, neraugoties uz laikapstākļiem, veic vairākus tūkstošus kilometru. Riteņbraucēji tālbraucēji.
Dažādās valstīs, kontinentos vairākkārt esmu nominis pa 150, 170, 180 kilometriem dienā kā velotūrists. Ar bagāžu. 2017. gadā Francijas rietumos zaudēju 200 kilometru nevainību, bet ne reizi neesmu nokapājis trīssimtnieku. Padomā ir Rīga - Tallina, kas ir nedaudz virs 300 km. Kādu dienu noteikti.
Godīgi sakot, apbrīnoju cilvēkus, kuri vienā piegājienā spēj nomīt 400, 800 un pat vairāk nekā 1000 kilometru. Manā gadījumā tas būtu nevis solis, bet kilometrs aiz savu spēju robežām. Tā vismaz šķiet, pirms neesmu ierakstījies trīssimtnieku klubiņā. Var jau būt, ka horizonts pēc tam liksies rokas stiepiena attālumā...
Uzrunāju vairākus pašmāju ultragaro distanču riteņbraucējus, kuriem divsimt, trīssimt kilometri uz velosipēda tāds nieks vien ir. Kādam nepieveicams attālums liekas 50 km.
Pagājušās nedēļas nogalē ne visai labvēlīgos laikapstākļos risinājās Krišjāņa Ratinika (velosipēdistu aprindās pazīstams kā Velomens) organizētās sacensības "Velorealitāte 2020". Starts Valkā un finišs Rīgā. Riteņbraucēji paši plānoja maršrutu, bet obligāta bija atzīmēšanās četros kontrolpunktos. 197 dalībniekiem tie bija aptuveni 340 kilometri, kas vienā piegājienā nav vienkārši paveicams uzdevums. Mīšanos uz galvaspilsētu apgrūtināja dubļainie grants ceļi, spēcīgs lietus. Finišu sasniedza 158 dalībnieki.