Nākamgad Latvijas rallija čempionātā - 7 posmi (9)

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Latvijas Automobiļu federācijas Rallija komisijas padome apstiprinājusi 2010. gada Latvijas rallija čempionāta kalendāru un nolikumu. Kā informēja LAF Preses dienesta vadītājs Viesturs Saukāns, galvenie jaunumi – vienota vienas ass piedziņas ieskaites grupa, atjaunots čempionāta statuss A+ grupai "Junioru efekts" komandu cīņā, Super 1600 kausa izcīņa un septiņi posmi čempionāta kalendārā.

Izmaiņas veiktas, lai palielinātu konkurenci cīņā par Latvijas čempionu tituliem, kā arī uzsvērtu jauno braucēju nozīmību un izaugsmi prestižajā autosporta disciplīnā.

Septiņi posmi, starts Lietuvā

Latvijas čempionāts autorallijā, kas atpazīstams ar zīmolu LRČ, sastāvēs no 7 posmiem, no kuriem viens norisināsies Lietuvā. Oficiālā čempionāta statusā LRČ pirmo reizi dosies uz Rēzekni, kur norisināsies apvienotais Latvijas un Lietuvas čempionāta posms. Arī rallijs "Madona" atgriežas kalendārā pēc daudzu gadu pārtraukuma.

Latvijas rallija čempionāta 2010. gada kalendārs

1. posms, 30.-31.01. – "Winter Rally 2010", Lietuva, Utena 2. posms, 13.-14.02. – "Sarma 2010", Gulbene 3. posms, 15.-16.05. – "Talsi 2010", Talsi 4. posms, 5.-6.06. – "Madona 2010", Madona 5. posms, 10.-11.07. – "Latgale 2010", Rēzekne 6. posms, 28.-29.08. – "Kurzeme 2010", Liepāja 7. posms, 25.-26.09. – "Latvija 2010", Jūrmala/Kuldīga* * rezerves datums 2.-3.10.

Trīs ieskaites grupas Latvijas čempionātā

2010. gadā par Latvijas čempioniem kļūs N4, 2WD un A+ grupu uzvarētāji, savukārt par kausa ieguvējiem sportisti, kuri iekļausies Super 1600 un Junioru kausa izcīņas nosacījumos, kā arī komandas.

Latvijas rallija čempionāta ieskaites grupa N4 nav piedzīvojusi pārmaiņas. Savukārt 2010. gadā visi priekšpiedziņas un aizmugures piedziņas automobiļi tiks pulcēti vienā apvienotā ieskaites grupā - 2WD. Šādi cīņa par Latvijas čempiona titulu tiks ievērojami palielināta un padarīta aizraujošāka skatītājiem. 2010. gadā par Latvijas čempiona titulu cīnīsies arī A+ ieskaites grupas sportisti. Kategorijā, kurā startē, piemēram, visas WRC tipa automašīnas, kā arī pilnpiedziņas automobiļi, kuri neatbilst N4 klases nosacījumiem, līdz šim tika aizvadīta cīņa par Latvijas kausu. Tiesa, ekipāžai būs iespējas cīnīties par Latvijas čempiona titulu tikai situācijā, ja tā veiks vismaz četrus no paredzētajiem septiņiem posmiem.

"Junioru efekts"

Pasaules čempionātā autorallijā junioru vecuma robeža ir 27 gadi. Latvijā junioru slieksnis ir pazemināts līdz 25 gadiem. Lai radītu papildu stimulu jaunajiem rallija braucējiem, 2010. gadā īpaša uzmanība tiks veltīta Junioru kausa izcīņai, kurā var piedalīties tie piloti, kuri ir dzimuši ne agrāk kā 1985. gadā un piedalās sacensībās ar 2WD automašīnu. To papildinās tā dēvētais "junioru efekts" komandu cīņās. Tās komandas, kuras iekļaus savā sastāvā papildus braucēju – junioru, saņems papildus bonusa punktus. Veiksmīgs juniors var komandai dot līdz pat 20% lielāku punktu bagāžu.

"Nav šaubu, ka Junioru kausam ir jābūt Latvijas rallijā un tam jābūt "redzamam" seriālam, lai līdzjutēji un speciālisti pievērstu īpašu uzmanību nākamajām zvaigznēm," skaidro LAF Rallija komisijas pārstāvis, leģendārais rallija braucējs Ivars Caune. "Savukārt vēl lielāks pluss ir junioru vecuma braucēju piesaistīšana komandām. Šādā veidā junioriem radīsies iespēja strādāt kopā ar pieredzējušiem braucējiem gan treniņos pirms rallija, gan sacensību laikā, kas veicinās jauno braucēju izaugsmi un informācijas pārmantošanu."

Super 1600 kauss

Sporta automašīnas ar motora tilpumu līdz 1600 cm³ ir strauji augošs segments pasaules autosportā. Arī FIA politika paredz, ka iepriekš pazīstamās 2000cm³ 2WD sporta mašīnas, jeb N3 klasi, nomainīs jaunā R2 grupa. Pretēji N3 klasei, R2 automašīnas ir speciāli sportam būvētas, tāpēc tās pat ar mazāku motora kubatūru uzrāda līdzīgus ātrumposmu rezultātus, kā jaudīgākie priekšgājēji. Tomēr pāreja uz jaunajām automašīnām prasīs ievērojamu laiku, tāpēc nolemts izveidot kausa izcīņu Super 1600, kurā par Latvijas kausu varēs cīnīties gan nacionālās, gan starptautiskās homologācijas 2WD sporta automašīnas ar motora tilpumu līdz 1600cm³. Vienlaicīgi tiek uzvērts, ka Super 1600 ir tā ieskaites grupa, kurā karjera rallijā būtu jāsāk jaunajiem pilotiem.

Vairāk informācijas: www.laf.lv un www.autorally.lv

Komentāri (9)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu