Smart ir viens no pēdējiem automobiļiem, ko varam iedomāties startējam Dakāras rallijreidā. Tomēr ar pareizajām «iekšām» mazais vācu auto tik tiešām varētu sasniegt sacensību finišu.
Smart brauks Dakārā (14)
Nākamā gada Dakāras rallijreidā, kas Dienvidamerikā norisināsies no 5. līdz 20. janvārim, spāņu sportists Hosē Lūiss Alvaress startēs ar krietni modificētu iepriekšējās paaudzes Smart ForTwo. Šā zīmola auto sacensībās startē pirmo reizi.
Taisnības labad gan jāsaka, ka no Smart sacensību spēkratā ir palicis vien nosaukums un virsbūve, bet pats braucamais drīzāk ir slēgta tipa kvadricikls. Un patiesi, tā šasija ir pārņemta no kvadricikla Polaris XP 900, salonā ir uzstādīts cauruļu drošības karkass, no diviem sēdekļiem ir atstāts tikai viens, turklāt tas pārcelts uz salona vidu un oriģinālā instrumentu paneļa vietā ir digitāla ierīce, no kuras nolasīt visu svarīgo informāciju.
Arī divu cilindru motors ir pārņemts no Polaris, un tas no 900 kubikcentimetru darba tilpuma iegūst 90 zirgspēkus. Tas it kā nav daudz, taču jāņem vērā, ka pilnā komplektācijā rallijreida Smart sver tikai 748 kilogramus.
Kā jau minēts, sacensības norisināsies no 5. līdz 20. janvārim. Pēc starta Peru galvaspilsētā Limā Dakāras rallijreida dalībniekiem divu nedēļu laikā, šķērsojot Peru, Argentīnas un Čīles teritoriju, būs jāveic vairāk nekā astoņu tūkstošus kilometru gara distance. Finišs un apbalvošanas ceremonija notiks Čīles galvaspilsētā Santjago.