Šūmahers smiltīs, dubļos un sniegā (14)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Divu pēdējo gadu pasaules čempions rallijā 32 gadus vecais Sebastjans Loebs sasniedzis jaunu rekordu. Svētdien Japānā viņš izcīnīja 27. uzvaru atsevišķos posmos un apsteidza spāni Karlosu Sainsu.

Tagad vairāk iespēju

Ar Loebu ir gandrīz tāpat kā ar Mihaēlu Šūmaheru. Abiem mūsdienu superčempioniem ar auto ir dots vairāk iespēju, palielinoties posmu skaitam vienā sezonā. Pirmajā formulā Džimam Klārkam ir 25 uzvaras, trīsreiz mazāk nekā šobrīd Šūmaheram, taču tas netraucē saukt viņu par savas desmitgades (pagājušā gadsimta 60. gadu) izcilāko braucēju. Rallijā ir apmēram tas pats. Uzvaru daudzuma saraksta priekšgalā ir pārsvarā braucēji no pēdējās divdesmitgades, to vidū ir tikai divi somi no nedaudz agrākiem laikiem — Marku Alens un Hannu Mikola. Nez cik uzvaru būtu tādiem lielmeistariem kā zviedram Bjērnam Valdegārdam, vācietim Valteram Rērlam vai itālietim Sandro Munari, ja viņu laikā pasaules čempionātos būtu nevis ap desmit, bet 16 posmu, kā tas ir tagad.

"Ja arī ir bijis kāds rekords, ko esmu vēlējies pārspēt, tad tas ir šis," paziņoja Loebs intervijā franču laikrakstam "L"Equipe". Lai sasniegtu jauno rekordu, Loebam bija vajadzīga 81 sacīkste, kamēr Sainsam 26 uzvaras gūtas 196 sacīkstēs. Šūmahers 89 uzvaras izcīnījis 245 mēģinājumos (viena uzvara 2,75 sacensībās). Loebs uzvarējis katru trešo ralliju, būdams uzticīgs "Citroen Xsara" mašīnām, lai gan šogad pārstāv privāto "Kronos Total" komandu. Versaļā bāzētā franču sacīkšu komanda gatavojas atgriezties pasaules čempionātā nākamgad. Loebs būs viens no tās braucējiem, visticamāk, kā trīskārtējs čempions.

Gandrīz vācietis

Loebs dzimis Vācijas pierobežā Hāgenovā 1974. gada 26. februārī un ir tikai gadu jaunāks par pasaules rallija čempionātu, kas pirmo reizi risinājās 1973. gadā, gan tikai autoražotāju konkurencē. Braucējiem tāds sākās tikai 1979. gadā, un par pirmo čempionu kļuva Valdegārds.

Varbūt Francijas olimpiskā komanda zaudēja labu vingrotāju, kad ar lielisku koordināciju apveltītais, vingrošanas treniņus sekmīgi izbaudījušais puisis izvēlējās autosacīkstes. 1998. gadā viņš sāka piedalīties nopietnākos mačos ar kādreizējo franču rallija zvaigzni Gī Frekvelinu kā savu aizbildni. Līdz 2002. gadam, kas bija viņa pirmā pilnā sezona "Citroen" rūpnīcas komandā, viņš jau tika pakutinājis nervus konkurentiem — īpaši jau 2001. gada Sanremo rallijā Žilam Panici.

Varēja pirmo uzvaru Loebs kopā ar savu pastāvīgo līdzbraucēju Danielu Elenu iegūt jau agrāk, taču 2002. gada Sanremo rallijā nelaikā nomainītu riepu dēļ tika piespriests divu minūšu sods, un par uzvarētāju kļuva Tommi Mekinens. Kādēļ vajadzēja mainīt riepas iepriekšējās dienas vakarā pirms došanās uz slēgto parku, ja to bez noteikumu pārkāpuma varēja izdarīt nākamās dienas rītā? Apelācija tika noraidīta, lai gan "Citroen" uzstāja, ka ar to Loebs nekādas priekšrocības nav ieguvis. Bez uzvaras jau šajā sezonā viņš nepalika. Apliecinot sevi kā meistaru asfalta rallijos, Loebs bija pirmais Vācijas rallijā, kam togad pirmo reizi tika piešķirts pasaules čempionāta posma uzvarētāja statuss.

Jauna stila veidotājs

Nākamajā sezonā Loebs spēja apliecināt savu pārākumu Montekarlo arī bez noteikumu pārkāpšanas, kā arī triumfēja vēl divos rallijos — atkal Vācijā un beidzot arī Itālijā. Kopā ar norvēģi Peteru Solbergu un igauni Marko Martinu Loebs sāka lietot jaunu braukšanas stilu. Līkumu veikšanu agresīvā sānslīdē, ko praktizēja Kolins Makrejs, Makinens vai nelaiķis Ričards Bērnss, jaunpienācēji izbrauca citādi, jo mašīnām bija sarežģītākas balstiekārtu konstrukcijas.

Zīmīgu panākumu Loebs svinēja jau 2004. gadā, kad pēc ierastās uzvaras Montekarlo bija pirmais arī Zviedrijas rallijā, kļūdams par pirmo "neskandināvu" braucēju tā uzvarētāju sacensību 53 gadus ilgajā vēsturē. Sekoja uzvaras Kiprā, Turcijā, Vācijā un Austrālijā, pirmais pasaules čempiona tituls pašam un ražotāju čempiontituls komandai otro gadu pēc kārtas.

Pērn Loebs ne tikai sasniedza jaunu rekordu, sezonas laikā uzvarot ne tikai pavisam desmit rallijos (Monako, Jaunzēlande, Itālija, Kipra, Turcija, Grieķija, Argentīna, Vācija, Francija, Spānija), bet arī sešos (no Jaunzēlandes līdz Argentīnai) pēc kārtas. Francijas rallijā viņš uzvarēja visos 12 ātrumposmos, kas pasaules čempionātos nevienam nebija izdevies.

Šogad ceļā uz trešo pasaules čempiontitulu Loebs bija pirmais Meksikā, Spānijā, Francijā, Argentīnā, Itālijā, Vācijā un Japānā. Rallijā sevi viņš ir apliecinājis. Pērn Loebs debitēja Lemānas 24 stundu braucienā ar sporta auto, iepazīstot trasi ar "Sony PlayStation 2" videospēles "Gran Turismo 4" palīdzību, kamēr nācās veikt pārlidojumus ar privāto lidmašīnu. Šogad Lemānā ar "Pescarolo Judd" auto, ko dzina divi "Audi" dīzeļi, viņš kopā ar kolēģiem nokļuva otrajā vietā.

Visvairāk uzvaru posmos

1. Sebastjans Loebs (Francija) 27

2. Karloss Sainss (Spānija) 26

3. Kolins Makrejs (Skotija) 25

4. Tommi Makinens (Somija) 24

5. Juha Kankunens (Somija) 23

6. Markuss Gronholms (Somija) 22

7. Didjē Oriols (Francija) 20

8. Marko Alens (Somija) 19

9. Hannu Mikola (Somija) 18

10. Masimo Biasions (Itālija) 17

Komentāri (14)CopyDraugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu