Rallijsprints Kuldīgā – prelūdija “Talsiem 2001”

Normunds Avotiņš
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

“Ide Line” rallijsprinta posms “Sony 2001”, kas 28. aprīlī notika Kuldīgā, ieies šā pasākuma vēsturē divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, daudzveidīgo dalībnieku automobiļu dēļ, otrkārt, tāpēc, ka rallijsprinta iniciators un līdz šim nepārspētais uzvarētājs Mārtiņš Balodis kaut arī nedaudz tomēr bija spiests dalīties uzvaras lauros ar Mārtiņu Būčiņu.

Būtībā ir arī trešais un varbūt par svarīgākais iemesls: tieši Kuldīgas rallijsprints pirms gada pierādīja, ka šādam pasākumam varētu būt nākotne. Atšķirībā no Taurenes posma laika apstākļi šoreiz bija vairāk nekā pavasarīgi, un pat tie rallija fani, kas drūmā lietus dēļ iepriekšējā dienā teicās šo pasākumu izlaist, ieradās Kuldīgā. Abi rallijsprinta ātrumposmi bija skatītājiem pieejami tikai no starta vai finiša, toties interesantās vietas atradās pļavās, kur vietas atlika visiem un bija pārredzami vismaz divi līkumi. Lai gan par bīstamāko vietu organizatori minēja labo pagriezienu (vai drīzāk “esīti”) pāri novadgrāvim PS-2, vairāk pekstiņu dažādu klašu un pat autosporta novirzienu pārstāvji sastrādāja gandrīz pēdējā labajā līkumā pāri kalniņam. Pirmie norobežojošās lentas pārplēsa Raimonds Lazdiņš un “VW Racing” komandas direktors Valdis Kagainis ar “VW Golf II – Chupa Chups”, bet pēc trim sacensību apļiem viltīgā un akmeņainā vieta jau izskatījās pavisam izbraukāta. Bez dažādas klases krosa automobiļiem, ieskaitot kosmiska paskata “Ford Sierra” rallijsprintā piedalījās “GAZ 53” un “Ņiva”, kuras pilots brauca ne tikai atraktīvi, bet arī ātri. Diemžēl šī ekipāža tomēr finišēt nespēja. Klasiskās piedziņas šovu atkal demonstrēja abi Igaveņi ar diviem “VAZ-2105” un ekipāža Ozoliņš/Kviesis ar dzelteno “VAZ-2107”.

Mārtiņš Balodis kaut arī ar citu stūrmani - atkal pirmais.
Jau pašā sākumā uzmanības centrā nokļuva sešas ekipāžas, kas trīs klasēs (ja ņem lielā rallija klasifikāciju) cīnījās viens pret vienu. Jau pēc pirmā apļa PS-2 radās aizdomas, ka Mārtiņam Balodim, kura “Toyota Celica” blakussēdeklī Gunta Ervalda vietā šoreiz sēdēja Agris Pētersons, būs jārēķinās ar “RAC” komandas “Ford Escort Cosworth” un galvenokārt Mārtiņu Būčiņu pie tā stūres. Arī Mārtiņš brauca kopā ar citu stūrmani Magnusa Jenčiusa vietā – Gunāru Franci. Jau otrajā ātrumposmā Būčiņam un Balodim bija vienādi laiki, tālāk stīvēšanās notika par vienu divām sekundēm līdz pat PS-7 uz asfalta (apžēliņ, kas tur bija cilvēku!) Asfalta dopā uz tiltiņa skaisti uzleca gan Būčiņš, gan Balodis, kurš pirms tam gan teica, ka viņš jau nu nelekšot, tā kā sasprindzinājums bija diezgan liels. PS-7 abi nobrauca pilnīgi vienādi, un līdz ar to arī finiša rezultāts izrādījās pilnīgi vienāds. Lai gan Būčiņš arī nav gluži no Zilupes un pāzina vietējos apstākļus, šāds iznākums ir apsveicams kaut vai tādēļ, ka beidzot kaut mazliet aprims runas par to, kurš, cik un kad ir trenējies pa citiem vēl nezināmu trasi un kurš kuram rakstījis stenogrammas.
Andrim Griķim līdz galvenā sāncenša Agra Jansona pārspēšanai pietrūka 2 sekunžu.
Alda Pīlēna/Mareka Stirnas (“Subaru Impreza”) pretinieks Kuldīgā izrādījās “vietējais” Uģis Lagzdiņš ar stūrmani Māri Garaissilu automobilī “Ford Cosworth”. Grunts dopos abām ekipāžām bija gandrīz vienādi laiki, turklāt uz beigām Pīlēns sāka viegli uzdot. Asfalta ātrumsposmā arī šiem diviem sāncenšiem bija vienādi laiki, turklāt tikai par sekundi sliktāki nekā uzvarētājiem, taču dienas sākumā iegūtais handikaps galu galā deva Pīlēnam to nepieciešamo un vienīgi sekundi, lai kopsummā būtu priekšā kuldīdzniekam. Pret visiem “lielajiem” (A un N grupas mašīnas) viens pats kā bruņinieks Aivenho kāvās Matīss Mežaks/Arnis Ronis. Šoreiz “Sierra Cosworth” nekas nenovērpās un nesabira, turklāt veiksmīgā izrādījās riepu izvēle asfalta dopā. Lai gan daudzi lepni nomainīja grunts riepas uz slikiem vai parastām ielas riepām, Mežaks palika pie grunts riepām, un uz netīrā asfalta celiņa tā bija pareizā izvēle. Pēdējā dopā nepaveicās Aigaram Nitišam, kurš jau pirmajā celiņa pagriezienā uzbrauca betona bluķim un uz armatūras cilpas pārsita abus labās puses riteņus.
Arī
Ne mazāk karstas kaislības savērpās starp diviem galvenajiem sāncenšiem LČ divu litru klasē Agri Jansonu/Reini Pozņaku (“VW Racing”) un Andri Griķi/Krišjāni Cauni (“Renault Team Baltic”). Pirmajos apļos Jansons bija nepārprotami ātrāks, taču trešajā aplī rezultātos iestājās lūzums. Tomēr asfalta dops nenesa Griķim iespējamo pavērsienu, abas jaudīgās “priekšpiedziņas” vienādi un gandrīz perfekti veica trīs apļus ar klasisko izkārtu aizmugurējo riteni pagriezienos un finišēja vienā laikā. Kopvērtējumā Griķim tomēr pietrūka divu sekunžu līdz Jansona rezultātam. Turpinot vienādo rezultātu sēriju, ar absolūti vienādu rezultātu rallijsprintu pabeidza otra “Renault Clio Sport” mašīna ar Gati Panavu pie stūres un 1,6 litru “VW Golf” un brāļi Īles. Klasikas lietpratējs Ivars Norberts ar “Toyota” gan izrādījās ātrāks par šīm abām ekipāžām. Viņu tradicionālajiem pretiniekiem Ziedonim un Daigai Bečiem ar “Toyota Corolla” diemžēl šī nebija veiksmīgākā sestdiena.
Matīss Mežaks šoreiz bija kā
“Ide Line” pasākums jau kļuvis par tradicionālu vietu, kur “uzpeld” jaunas komandas, braucēji un mašīnas. Lielākā un rallijam tuvu stāvošu cilvēku interesi visvairāk saistošā intriga diemžēl Kuldīgā nenotika – nestartēja neviens no “Ford Autosports” komandas “fokusiem”. Rudzīša mašīna arī nevarēja būt gatava līdz rallijsprinta dienai, taču Jānis Kalugins un “Baltic Motors” ļaudis vēl izstādē “Auto 2001” solījās Kuldīgā parādīties. Toties līdzjutēji varēja ieraudzīt, kāds tagad izskatās slavenais Ivara Caunes reiz pilotētais “Subaru”. Ar zili violetā tonī krāsoto auto rallijā turpmāk startēs plašākais publikai pagaidām nezināmais Andris Lontons ar stūrmani Igoru Zeppu. Rallijsprinta rezultāti apskatāmi mājaslapā www.rally.lv.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu