Uģis Magonis: Latvijas Dzelzceļš cīnīsies par skaitliski lielākās komandas titulu (1)

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Uģim Magonim, VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājam, un viņa komandai divritenis ir gan ikdienas pārvietošanās līdzeklis, gan moderna dzīvesstila apliecinājums.

"Latvijas Dzelzceļš" pie uzņēmuma vērtībām min drošību, iniciatīvu un sadarbību. Kā jūs raksturotu - kā Vienības brauciens iekļaujas šajās vērtībās?

Mūsdienu saasinātās konkurences apstākļos kravu pārvadājumu tirgū pa dzelzceļu galvenie pamatnosacījumi patiešām ir iniciatīva — tas ir: gan iepriekšējo kontaktu saglabāšana, gan jaunu biznesa sakaru veidošana. Tāpat ir nepieciešama savstarpēji ieinteresēta sadarbība līgumu slēgšanā un to izpildē. Un nenoliedzami — vilcienu kustības drošība, pārvadājot kravas tālākos vai tuvākos maršrutos. Var sacīt, ka Vienības velobrauciens lieliskā veidā arī ilustrē šīs vērtības. Lai tajā piedalītos, ir nepieciešama LDz darbinieku iniciatīva. Komandas veiksmi, par ko esmu pārliecināts, nodrošinās tās dalībnieku sadarbība un saliedētība. Un atkal, lai komanda sasniegtu optimālo rezultātu, ir jāievēro gan individuālā, gan kolektīvā drošība.

"Latvijas Dzelzceļš" un velobraukšana - cik populāra riteņbraukšana ir jūsu kolektīvā?

Neesam veikuši statistisku pētījumu par to, cik populārs ir velotūrisms LDz kolektīvā, taču pilnīgi viennozīmīgi varu teikt, ka diez vai būs daudz tādu dzelzceļnieku ģimeņu, kuras neizmanto velosipēdu gan ikdienā, piemēram, braucot uz darbu, gan dodoties individuālos vai ģimeņu tūrisma velobraucienos. Gandrīz katram dzelzceļniekam ir velosipēds, jo mūsdienās tā klātbūtne ir arī moderna dzīvesstila apliecinājums. Ir vērts pieminēt, ka LDz komanda piedalās SEB kalnu divriteņu maratonā, kas notiek sešos dažādas sarežģītības posmos.

Uzņēmumu darba kolektīvu dalību sporta pasākumos var saukt par modernu tendenci. Vai piekrītat, ka šādi kopīgi pasākumi vieno kolēģus?

Dzelzceļnieki vispār ir diezgan sportiska tauta. Iespējams, to sekmē apstāklis, ka darbs dzelzceļā ir saistīts ar nepieciešamu fizisku sagatavotību un tādēļ sporta nodarbības sekmē ne tikai dzelzceļnieku sportisko pašapziņu, bet arī vairo uzņēmuma atpazīstamību un popularitāti sabiedrībā. Piemēram, jau vairākus gadus pēc kārtas sieviešu volejbola komanda no Daugavpils izcīna godalgotas vietas Strādājošo sporta spēlēs, Jelgavas dzelzceļa mezglā turienes dzelzceļnieki rīko pilsētas turnīrus futbolā. Tāpat mums ir sava hokeja komanda, kura ne tikai trenējas, bet arī piedalās sacensībās. Tradicionālas ir sporta spēles Latgalē sporta bāzē pie Virognas ezera un citi sporta sarīkojumi. Tādēļ pilnīgi noteikti šādas sportiskas aktivitātes saliedē kolektīvu, jo cilvēkiem ir ne tikai iespēja kvalitatīvi aizpildīt savu brīvo laiku, bet arī kontaktēties un tuvāk iepazīt citam citu.

Vai velobraukšana ir moderna tendence? Diez vai tam piekristu, jo jau XX gadsimta 20. un 30. gados velosipēdu ražošana Latvijā bija ļoti attīstīta un jau tad velobraukšana bija kļuvusi par tā laika moderna cilvēka ikdienu. Tāpat arī jāatgādina fakts, ka Vienības brauciena ideja pieder toreizējam valsts prezidentam Kārlim Ulmanim un tagad neatkarību atguvušās Latvijas ļaudis piedalīsies jau 20. Vienības velobraucienā.

Vai jūs, "Latvijas Dzelzceļš" kā komanda, šogad centīsities iegūt kausu par plašāk pārstāvēto kolektīvu?

Šogad LDz komandā ir pieteikušies ap 70 cilvēkiem un pēc iepriekšējām prognozēm ir zināms, ka jau tagad būsim skaitliski lielākā komanda. Pilnīgi noteikti centīsimies izcīnīt kausu gan par plašāk pārstāvēto komandu, gan par veiksmīgāko rezultātu. Novēlu LDz komandai Vienības velobraucienā izturību un panākumus!

Kurā distancē brauksit pats?

Pats plānoju piedalīties LDz Tautas velobraucienā 36 kilometru garumā. Lai gan aizņemtība darbā ir ļoti liela un reizēm grūti prognozēt negaidītos pavērsienus dienas grafikā, tomēr ceru, ka nenotiks nekas neparedzēts un es varēšu kopā ar kolēģiem piedalīties šajā Vienības velobraucienā.

Kā gatavojaties startam? Vai ir kāda īpaša tehnika?

Man nav izstrādāta kāda īpaša treniņu metode. Visbiežāk velotreniņi notiek kopā ar ģimeni, kad visi dodamies garākā vai īsākā izbraucienā ar velosipēdiem pa tuvējo apkārtni. Drīzāk to varētu dēvēt par aktīvu atpūtu, nevis mērķtiecīgi organizētu treniņu, jo mums galvenais nav pārsniegt kādu savu individuālo rekordu, bet gan būt kopā ar ģimeni pēc darbā piepildītas nedēļas.

Komentāri (1)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu