Otrdien «Bored of Borders» komanda sasniegs Dāniju (1)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

7. septembrī piecu cilvēku komanda sāka ceļu no Nordkapa līdz Gibraltāram. Skrituļslidotājs Kārlis Bardelis šobrīd pieveicis vairāk nekā trešdaļu no ieplānotajiem 6153 kilometriem. Kārli pavada «Bored of Borders» projekta vadītāja Liene Jurgelāne, brauciena tehniskais speciālists Miks Valers, operators Kaspars Cirsis un žurnāliste Zane Peneze. TVNET seko līdzi piedzīvojuma gaitai, katru dienu ziņojot par ceļojuma norisi.

Pankūkas pie dzelzceļa

Iepriekšējā vakarā ilgi meklējām naktsmājas, lūkojoties pēc kāda klusa meža ieloka, taču neveiksmīgi. Jo tuvāk piekrastei, jo apdzīvotāka apkārtne, un mēs maldījāmies pa ciematiem. Galu galā apstājāmies pie stacijas Landeryd un nobāzējāmies blakus dzelzceļa sliedēm. Gatavojot vakariņas, varējām vērot gan modernos vilcienus, kas piestāja stacijā, gan mežmalā novietotas vecas lokomotīves, kas būvētas pagājušā gadsimta divdesmitajos gados. Tas bija svētku vakars - Mika vārdadiena. Svētkos mums ir tradīcija nopirkt olas. Iepriekšējo reizi tās pirkām uz Kaspara dzimšanas dienu pirms nedēļas (mums gan bija sajukuši datumi un svētku omleti apēdām dažas dienas agrāk). Mika vārdam par godu cepām plānās pankūkas.

Mainīgā ainava

Līdz šim plānot maršrutu bija diezgan viegli. Ceļš no pašiem Zviedrijas ziemeļiem veda pa E45 jeb Inlandsvagen, Zviedrijas iekšzemes ceļu, pēc tam vajadzēja sekot 26. ceļa norādēm. Tagad maršruts katru rītu jāizpēta laikus, jo lielceļi kļūst arvien lielāki. Iepriekšējā dienā Kārlis nolēma ignorēt zīmi, kas liedz uz ceļa atrasties gājējiem un riteņbraucējiem, jo skrituļotājs uz tās nebija norādīts, taču ātri vien pārdomāja, jo autovadītāji izteica savu neapmierinātību ar nepārprotamu pīpināšanu. Tāpēc tagad ir jāmeklē mazāki ceļi un vecās šosejas. Kad tas ir iespējams, Kārlis skrituļo pa veloceliņiem, taču ārpus pilsētas veloceliņš mēdz vienkārši pazust rudzu laukā.

Foto: Publicitātes foto

Skrituļot pa Zviedrijas dienvidu līdzenumiem ir vieglāk. Kārlim šodien jārāpjas augšup tikai divarpus kilometrus. Pēc tam gan seko grūts nobrauciens, jo asfalts ir tik grubuļains, ka notirpst kājas. Plakanajā, plašajā ainavā iezīmējas arvien vairāk vēja ģeneratoru. Turklāt šķiet, ka galvenā nodarbošanās reģionā ir zirgaudzēšana, jo zirgu ganības ir gandrīz pie katrām mājām. Šonedēļ sākusies lašu makšķerēšanas sezona. Laholmas ciematā piestājam pēc darbalaika beigām. Pie upes cits aiz cita dodas vīri un sievas ar makšķerēm. Būdiņā blakus upes krastam nolikta klade, kur makšķernieki pieraksta savus lomus. Šodien noķerti trīs laši, kas garāki par astoņdesmit centimetriem. Mums pašiem ir citi rēķini. «Bored of borders» komandas «dienas atklājums» ir degvielas patēriņa aprēķini. Auto ēd aptuveni 16 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem. Tagad ir skaidrs, kāpēc naudas krājumi dilst straujāk nekā plānots - pēc trešdaļas ceļa esam iztērējuši pusi naudas.

Foto: Publicitātes foto

Trešā robeža

Jau pirms pāris nedēļām sapratām, ka skrituļot pāri tiltam, kas savieno Malmi un Kopenhāgenu, diemžēl nav iespējams. Veloceliņa tur nav, un vietējās pašvaldības tikai īpašos gadījumos atļauj bloķēt satiksmi. Otrdien ar prāmi celsimies pāri jūrai no Helsinborgas uz Dāniju, vakarā plānojam nakšņot jau Kopenhāgenā.

Foto: Publicitātes foto

«Līdzīgi kā man sākumā gribējās, lai būtu jau nobraukti 1000 kilometri, tagad man gribas ieraudzīt jūru,» pusdienpauzē paziņo Kārlis. Viņa vēlēšanās piepildās vakarā. Miks pilsētā ar sapņainu nosaukumu Angelholma (eņģeļu pakalns) atrod bezmaksas stāvvietu blakus jūrai. Te nu mēs nakšņosim, savvaļas trušu ielenkumā starp pludmali un jahtu piestātni. No rīta celsimies laicīgi un brokastosim jūrā, uz koka mola.

Foto: Publicitātes foto
Komentāri (1)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu