Sesks: Sardīnijas rallijā galvenais uzdevums būs pieredzes kilometru gūšana

TVNET Auto
CopyDraugiem X Whatsapp
Mārtiņš Sesks
Mārtiņš Sesks Foto: Opel Motorsport

Latvijas ekipāžai ar pilotu Mārtiņu Sesku un stūrmani Krišjāni Cauni šonedēļ gaidāmajā Sardīnijas rallijā galvenais uzdevums būs pieredzes gūšana.

Šonedēļ latvieši no 13. līdz 16. jūnijam startēs pasaules junioru rallija čempionāta trešajā posmā, kas norisināsies Itālijā, Sardīnijas salā. Rallija laikā ekipāžai pa grunts seguma ceļiem būs jāveic 19 ātrumposmi 313,04 kilometru garumā.

"Itālijā mūs gaida grunts seguma ceļi, bet pēc savas pieredzes varu teikt, ka arī šā seguma specifika katrā rallijā krietni atšķiras, tādēļ Itālijā nevarēsim braukt identiski tam, kā Latvijas ceļos. Bet, neskatoties uz apstākļiem, mūsu galvenais uzdevums būs koncentrēties uz savu sniegumu un pieredzes kilometru gūšanu, ko vislabāk var izdarīt, sasniedzot rallija finišu," "LMT Autosporta Akadēmija" citē Seska teikto.

Maija izskaņā Seska ekipāža startēja "Rally Liepāja", kur debitēja ar pilnpiedziņas R5 auto.

"Lai gan tik īsā laikā visas auto nianses un īpašības izprast neizdevās, tas, ko piefiksēju, ka atbilstoši R5 auto braukšanas ātrumam, paaugstinājās arī mans domāšanas un lēmumu pieņemšanas procesa ātrums. Šonedēļ atgriezīsimies pie R2 auto, ar kuru, objektīvi, braukšana notiek mazliet lēnāk. Cerams, iegūtās iemaņas lieti noderēs, dodot relatīvi vairāk laika pieņemt pareizo lēmumu," skaidro Sesks.

"Jo vairāk startējam WRC, jo vairāk saprotam, cik grūti un sarežģīti ir sacensību apstākļi - un tas attiecas gan uz ceļiem, gan sacensību norisi kopumā, it sevišķi sezonā, kad tajos piedalās pirmo reizi. Šis mums būs kārtējais kontroldarbs, pēc kura novērtēt, cik labi pēdējo nedēļu laikā esam paveikuši savu mājasdarbu," stāsta Sesks.

Tikmēr Caune pauž, ka pirmie šķēršļi, ar ko būs jāsaskaras šajā nedēļas nogalē, būs augsta gaisa temperatūra, putekļaini ceļi un lieli akmeņi.

"Atšķirībā no Korsikas šeit nav ļoti garu ātrumposmu, bet garumā no 14 līdz 28 kilometriem tādu ir ļoti daudz. Pieskaitot arī pārbraucienu distanci, iegūstam ļoti lielu kilometrāžu, kamdēļ svarīgi būs saglabāt auto un riepas labā tehniskā kondīcijā," atzīmē Caune.

"Pēc sacensībām Liepājā mums bija arī testi ar R2 auto. Lai gan sākotnēji bija grūti pārslēgties atpakaļ uz priekšpiedziņas auto, dienas gaitā jau atguvām savu braukšanas ritmu, lai sajūtu līmenī varētu teikt, ka pēc nelielā sānsoļa ar pilnpiedziņas auto mums nevajadzēs pārāk daudz laika, lai varētu braukt sevis izvēlētajā tempā," stāsta stūrmanis.

Savukārt ekipāžas treneris Uldis Briedis atklāj, ka komandai pirms rallija ir bijusi rūpīga un plānveidīga gatavošanās programma.

"Esam veikuši gan sausos treniņus, gan piedalījušies testos ar R2 auto, kā arī startējuši Eiropas rallija čempionāta posmā "Rally Liepāja" - debitējot pie R5 auto stūres. Cik daudz no jaunapgūtā izdosies lietot ātrumposmos - to uzzināsim svētdien," izsakās Briedis.

"Sardīnijā mūs atkal sagaidīs jauni un nezināmi ceļi - līkumotas sekcijas, kas mijas ar īsākiem vai garākiem taisniem posmiem, tādēļ ekipāžai būs jāspēj pielāgoties un mainīt savu braukšanas ritmu. Tāpat arī ceļu segums un konfigurācija noteikti ieviesīs savas korekcijas, gan stenogrammas sastādīšanā, gan braukšanas stilā, bet to precīzi uzzināsim, vien sākot iepazīšanos ar ātrumposmiem," stāsta treneris.

Junioru WRC pirmajā posmā Zviedrijā latvieši izcīnīja sesto vietu, bet otrajā etapā Korsikā izstājās. Latvijas ekipāža šosezon plāno piedalīties piecos "Junior WRC" posmos.

Iepriekšējā sezonā Sesks sacentās ar "Opel Adam R2" spēkratu, triumfējot Eiropas rallija čempionātā (ERČ) "Junior U27" ieskaitē. Viņš kļuva par pirmo braucēju Latvijas autosporta vēsturē, kurš kļuvis par pilntiesīgu autorūpnīcas atbalstītu rallija pilotu.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu