Viss, kas jums jāzina par rallijreidu "Barcelona - Dakar 2005". Komandas, braucēji, automobiļi, trase un TV.
"Dakara 2005": tuksneša gladiatori smilšu arēnā (17)
Tie, kas interesējas par rallijreidiem un ir rallijreidu komandas Rīga līdzjutēju vidū, jau būs iepazinušies ar visu iespējamo informāciju par mūsu desanta personālsastāvu un tehnisko bruņojumu, izmantojot mājaslapas www.rigarrt.lv un www.osc.lv. 2005. gada rallijreids jeb, precīzāk, rallijs - maratons startēs brīnišķīgajā Spānijas pilsētā un Katalonijas galvaspilsētā Barselonā, par ko varam pateikties ne tikai organizatoriem, bet arī franču vides aktīvistiem un citiem ekoplānprātiņiem, kam nepatika simtiem motociklu un automobiļu kavalkādes Francijas provinču ielās. 28. decembrī uz Barselonu dosies "Rally Raid Team Rīga" 25 cilvēku sastāvā. Uz starta šoreiz stāsies 3 jaunās paaudzes "OSCar" sacīkšu automobiļi. To izgudrotājs un izgatavotājs ir Andris Dambis, kurš 2004. gada Dakārā izcīnīja 29. vietu. Galvenās atšķirības no 2004. gada mašīnas ir 4,4 litru V8 "BMW" motors 4 litru agregāta vietā (ar restriktoru tas attīsta vismaz 240 ZS jaudu (tiek minēts arī skaitlis 260, kas ir ļoti tuvu "Mitsubishi" un "Nissan" 270 ZS) un 430 Nm griezes momentu). Ļoti nozīmīgs uzlabojums ir franču firmas "Donerre" amortizatori, kas ir daudz dārgāki, taču arī labāki par agrāk izmantotajiem "Proflex" amortizatoriem. Pietiek minēt, ka šos amortizatorus izmanto arī lielās autoražotāju komandas, un par godu šādai izvēlei "Ogres Servisa Centrā" bija ieradies "Donerre" konsultants un savulaik ļoti pazīstams rallijreidu braucējs Pjērs Lartigs.
Mūsējo ir daudz
"Mitsubishi"
"Nissan"
"Volkswagen"
"X-raid"
"Schlesser"
Dakāra nav iedomājama bez kašķīgās tuksneša lapsas Žana Luija Šlesera un viņa pakaļpiedziņas bagijiem. 2005. gadā viņa komanda startēs ar diviem uzlabotiem automobiļiem, kas aprīkoti ar "Ford" V6 benzīna dzinēju. 2004. gadā Šlesers izcīnīja trešo vietu, bet viņa komandas biedrs Hosē Maria Servia - deviņpadsmito. Mājaslapa www.schlesser-aventures.org.
"KTM"
Īsāka trase
Laikm ņemot vērā šī gada pieredzi, kad rallijs maratons šķita pārāk garš pat īstiem veterāniem, organizatori izlēmuši saīsināt kopējo distanci no gandrīz 11 tūkstošiem kilometru līdz 8956 km. No tiem 5431 km veido 16 ātrumposmi, par diviem mazāk kā 2004. gadā. Tehniskās palīdzības automobiļu maršruts salīdzinot ar iepriekšējām sacīkstēm, ir saīsināts par 40%, kas ļaus izvairīties no katastrofālajiem kavējumiem, kādi bija Dakar 2004 garajos ātrumposmos. Šoreiz 2 ātrumposmi būs jāveic Spānijā, 3 Marokā, 6 Mauritānijā, 2 Mali un 3 Senegālā. Garākais, 660 km ātrumposms būs jāveic Mauritānijā 6. janvārī, kāpu un kamieļzāles klātā neapdzīvotā teritorijā stap Zueratu un oāzi Tikitu. Otrs maratona posms, kurā aizliegta tehniskā palīdzība un ekipāžām ar visu jātiek galā pašu spēkiem, būs 12. janvārī starp Kifu un Bamako. 27. Dakāras rallijā maratonā piedalīsies rekordliels skaits dalībnieku, jo uz starta stāsies 695 spēkrati, no tiem vismaz 230 motociklisti, 165 vieglie automobiļi, 70 smagās mašīnas un 230 tehniskās palīdzības automobiļi. Sacensības pulcēs dalībniekus no 39 valstīm, tomēr franči joprojām ir pārākumā - 38% dalībnieku. Milzīgās popularitātes dēļ no 2005. gada sacensībām gandrīz nācās atteikties Jānim Vinteram, kurš bija nokavējies ar pieteikuma iesniegšanu, bet cits latviešu motobraucējs Jānis Gaveika šoreiz rallijreidā vispār nepiedalīsies.
Jauni noteikumi
Dakar 2005 iezīmēsies arī ar izmaiņām tehniskajos noteikumos. Motociklu klasē aizliegts izmantot eksperimentālus modeļus, kā arī ieviestas atsevišķas apakšklases kvadrocikliem (pietiekušies 7) un motocikliem ar blakusvāģi (pieteicies viens). Aizliegts izmantot divcilindru dzinējus ar darba tilpumu, kas pārsniedz 450 ccm. Automobiļiem aizliegta jebkāda automātiskā riepu spiediena maiņas sistēma, kas samazinās bagāto komandu priekšrocības. Atsevišķām braucēju kategorijām būs arī jāizvēlas viena tipa riepas, ar ko būs jāveic visas sacensības (tas neattiecas uz T1 un 2WD klasēm). Kā var noprast, šis punkts domāts tam, lai samazinātu to ekipāžu privilēģijas, kas startē ar autoražotāju atbalstu. Smago automobiļu jeb T4 klasē maksimālais ātrums ierobežots līdz 150 km/h, un tas tiks kontrolēts ar GPS navigācijas ierīču palīdzību. Tāpat paredzēts stingrāk kontrolēt ātruma ierobežojumu ievērošanu apdzīvotās vietās. Runājot par smagajiem automobiļiem, Dakārā atkal tiksies nesamierināmie pretinieki - "KAMAZ" Vladimira Čagina vadībā, de Rooju ģimene ar "DAF", Šugavaras ar diviem "Hino" , kā arī de Loprē vadītā "TATRA" armāda.
Speciālreportāžas TV5